Hoteller kun for voksne Mallorca

En cyklist ind i hotellets lobby, de fik bare tilbage fra en rejse. I baren, hun hælder selv et glas mousserende vin, som er tilgængelig for gæster gratis. På en sofa hun lægger sig ned, fejer gennem de grå hår og ser ud. I baggrunden lobbyen subtile musikken spiller. Parret fra Østrig har gjort sig komfortable på hotel pool, himlen er overskyet, så de bevarer deres let tøj på. Hun begynder at læse i hendes avis, han smutter på en liggestol ned og falder i søvn. Kun lyden af ​​havet ledsaget sin søvn.
"Vi har selv ingen børnebørn," siger østrigerne. "Det gør mig trist at se andre bedsteforældre med deres børnebørn", tilføjer til Senior, de har også i deres alder ikke mere tålmodighed med små børn. Hun og hendes mand har besluttet på Hotel Vanity Golf i Port d'Alcudia, at nyde deres ferie i fred. Da hotellet er kun tilgængelig for voksne. Som "kun for voksne" ("kun voksne") begrebet rejsebureauer og hoteller bliver kapret. Leder du efter en afslappende ferie på nordkysten Mallorcas er også et par fra Rhinlandet. "Jeg fandt faciliteterne på hotellet overbevist," siger kvinden i hendes halvtredserne. At hotellet stadig tilbyder "kun voksne", havde hun endelig overbevist der for at reservere et ophold.
Mere end 100 hoteller, som kan bruges kun af voksne gæster, er der nu på Mallorca. Ifølge en undersøgelse af internetportalen Kontrollér 24 giver øen i forhold til andre destinationer de billigste priser på "kun for voksne" hoteller.
To voksne-hoteller på øen hører til Vanity Hotels Group. Mærket står for voksne tilbud, forklarer Heike Genschow markedsføring ekspert i virksomheden. "Konceptet er faktisk opstod i Caribien, hvor det har haft en betydelig indvirkning," siger hun. På øen, er hotellerne nu så ofte repræsenteret uden børn, "fordi de mallorcanske hotelejere har altid været en pioner."
"Som led i moderniseringen af ​​deres anlæg, har mange hotelejere fokuseret på specialisering", der står på den del af Mallorca Hotel Association til de voksne-Hotels udelukket. Målet er at behandle visse turistgrupper for at kunne konkurrere på markedet. "Konceptet for nogen ikke fungerer længere," siger Heike Genschow.
Hun er klar over, at der også kritik af hotellet koncept udelukkende for voksne. "Men kunderne ønsker det." I gæst undersøgelser opskæring "voksne kun" godt ud. "Det er helt legitimt, at fagfolk ønsker at tilbringe deres ferie i fred." Det tilbyder konceptet: afslapning.
Gæster på Vanity Hotels er for det meste fra de tysktalende og skandinaviske lande: "De har lignende krav," siger marketing ekspert. 65 procent er mellem 35 og 55 år. Vanity mærket koncentrere sig om opskalere faciliteter i en førsteklasses beliggenhed af deres hoteller. Animation eksisterer ikke, denne ekskurs tilbyder. Det vil lægge meget vægt på den gastronomiske tilbud og god service. "Klientellet på udkig efter en speciel oplevelse", som du vil modtage i værelser med tagterrasse og jacuzzi.
"Turisterne i dag ønsker at gå af liv og nuværende følelser hans bog indkvartering" understreger Genschow. Det vil også sker, at unge forældre vælger en ferie i "kun for voksne" hotel, fordi de ønsker at slappe af uden deres børn. Målgruppen er ikke bundet af ferien i sommerferien, vil kun for voksne hotel også reserveret i lavsæsonen. Ikke desto mindre indeholder de fire-stjernede hotel i november og december: "Men ikke fordi vi ønsker at," kritiserer markedsføring ekspert, men fordi der ikke var nok luft kapacitet. "Alligevel hotellet fyldes op om vinteren ikke alene."